Kommunikations- och mediakommittén
För att möta föreningens verksamhetsplan för varje år samt den långsiktiga visionen så krävs arbete med såväl marknadsföring av klubbens verksamhet såväl internt som externt.
Om kommunikations- och mediakommittén
Marknadskommittén och Kommunikation- och Mediakommittén bör ha nära samarbete då de har mycket gemensamt.
Kommittén ansvarar för:
- Ta fram och underhålla en Kommunikationsplan (se separat dokument)
- Kontinuerlig uppdatering av hemsida. Detta görs i samråd med övriga verksamheter inom klubben.
- Kontinuerlig uppdatering av information på monitorer och annat i hallen. Detta görs i samråd med övriga verksamheter inom klubben.
- Aktivt arbeta med kommunikation i samband med de event och arrangemang som klubben deltar i.
- Planera för och arbeta för att öka klubbens synlighet i media (UNT, Radio Uppland, TV4, Facebook etc.)
- Kommittén ansvarar inte för att all text i kommunikationen ska skrivas. Här förväntas input från Verksamhetschef, Styrelse, andra Kommittéer, tränare, lagledare och andra.
Tidsplan och resurser
- Tidsplanen är främst anpassad till den Verksamhetsplan som årsmötet fastställer, men har även den långsiktiga mål och visionen i åtanke. Här är Kommunikationsplanen som verktyg
- Resurser bör vara personer som kan bidra med idéer och i arbetet med sociala medier, hemsida m.m.
- ”Hemsidesansvarig” (Cecilia Wang) ansvarar för att göra de uppdateringar som man beslutar om
- Givetvis kan även andra personer delta i arbetet efter överenskommelse. Man behöver inte vara medlem i en kommitté för att bidra i arbetet
- Resurser i kommittén är:
- Cecilia Wang – sammankallande (Hemsidesadmin…)
- Kim Knudsen (Verksamhetschef och Marknadschef)
- Mats Gustafsson
Arbetsformer
- Kommunikationsplanen med input från främst Verksamhetsplanen men även Marknadsplanen styr de aktiviteter som planeras och genomdrivs
- Arbetet planeras och genomdrivs av kommittén genom regelbundna arbetsmöten där de själva tar ansvar för vilka aktiviteter som krävs enligt Kommunikationsplanen
- Arbetet ska dokumenteras så att det framgår vad som är gjort och vad som är planerat att göras. Detta görs i Kommunikationsplanen där även en flik för anteckningar och actions kan finnas.
- Arbetet rapporteras och kommuniceras av utsedd person till såväl Verksamhetsansvarig som Styrelsen.